Marker do škol aneb jak vzděláváme učitele

publikováno 24. 8. 2021
Pandemická situace přináší do vzdělávání mnoho výzev a potřebu nových přístupů v práci s dětmi a mládeží, a to jak ve škole, tak i mimo ni. 22 pedagogů z Česka a Slovenska se s námi vypravilo na školení “Marker do škol”, které nabízí inspiraci z neformálního vzdělávání, z česko-slovenského kontextu a z mnohaleté praxe práce s dětmi mimo školu.  Dlouhodobé (čtyřfázové) vzdělávání je vytvořeno specificky pro pedagogy a věnuje se tomu, jak lze využívat funkční principy neformální vzdělávání ve školství a v prostředí třídy.
V srpnu 2021 proběhla první fáze. Účastníci se zamýšleli třeba nad tím, jak se lidé učí, jak různorodé to může být a jak lze s touto různorodostí pracovat z pozice učitele ve škole. Další programové bloky se zaměřily na práci s kompetencemi ve vzdělávání, na principy neformálního vzdělávání a jak je lze využívat ve škole, na metody a techniky neformálního vzdělávání. V dalších fázích (říjen 2021, leden a duben 2022) budou na programu navazující témata, kupříkladu stanovování cílů – jak použít Bloomovu taxonomii v kontextu vzdělávání, a mnoho dalšího. Více se dočtete na webu školení.

Marker do škol vedou zkušení lektoři a koučové Jolana Dočkalová (ANEV), Monika Novosádová (ANEV), Tomáš Pešek (YouthWatch) a Alena Tomanová (YouthWatch). První fáze je akreditována v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků MŠMT. Školení probíhá v rámci projektu Marker CS Next Level s podporou programu Erasmus +.