Co nabízíme?

Naučte se s námi pracovat novými metodami ve vzdělávání mladých lidí, nebo se ponořte do hloubky práce s kompetencemi. Připravíme vám i vzdělávání na míru či pomůžeme s nastavením hodnocení kvality aktivit.

Photovoice: Řekni to fotkou

Hledáte nové metody pro práci s mladými lidmi?

Zjistěte víc o tom, jak Photovoice – původně kvalitativní výzkumnou metodou z 90. let – efektivně využívat v kontextu vaší pedagogické práce s dětmi a mládeží. Svým jednoduchým zadáním umožňuje zapojení téměř kohokoliv. S chytrými telefony, rozvojem využití internetu a chytrých sítí dostala metoda Photovoice zcela nový rozměr. Zapojte inovace do vaší práce, inspirujte se a využívejte možnosti moderní doby.

Interaktivita v online prostoru

Jak vnést do online vzdělávání trochu toho offline života? Jaké nástroje a aplikace vybrat?

Sbíráme do šuplíku tipy a triky, jak v online světě fungovat interaktivně, aby to bavilo vedoucí i účastníky. O to nejlepší z naší facilitační a vzdělávací online praxe se s vámi na workshopu podělíme.

Umět se ptát: Koučovací otázky pro každý den

Jak vědomě pracovat s otázkami?

„Život jsou otázky, ne odpovědi.“ říká Ray Bradbury. Univerzální recept na spokojený život neexistuje, ale vědět o otázkách víc a umět s nimi cíleně pracovat může pomoci. A to jak v osobním životě, tak ve vzdělávání.

Udržitelný management aktivit

Děláte akce? Pořádáte aktivity? A jsou udržitelné? A můžeme je vidět?

Zelená je nová černá. Vašim akcím bude slušet a stejně jako malé černé bude brzy tento přístup nepostradatelný.

Sejdeme se na planetě B

To by šlo....kdybychom nějakou měli. Ale nemáme. Takže co s tím?

Udržitelnost v práci s mládeží. Pojďme společně otevřít několik možných úhlů pohledu, probrat praktickou stránku věci a postup při přípravě a realizaci aktivit a to nejdůležitější, nahlédnout na metodologickou část práce s udržitelností.

Řidičák neformálního vzdělávání

Jak efektivně vést neformálně-vzdělávací proces?

Jak řídit vzdělávání svoje, anebo někoho jiného? Způsobů je mnoho. Samotný řidičák za dvě hodiny nezískáte, stihnete se ale seznámit se základními principy, některé z nich si vyzkoušíte a dostanete navigaci, díky které si můžete zadat správný směr.

Jak na kompetence srozumitelně

Slovo kompetence se ve vzdělávání skloňuje ve všech pádech. O co vlastně jde?

Dozvíte se, co to vlastně ty všemocné kompetence jsou, jak s nimi pracovat a proč je důležité jim rozumět.

Neformálním vzděláváním k superlearningu

Jak se učit, abychom toho zvládli co nejvíc?

Co jste se vždy přáli naučit? Cizí jazyk? Programování? A co takhle naučit se, jak se učit? Díky tomu se pak naučíte efektivně kde co. “Jak se učit” se většina z nás ve škole neučila, ale od nás se dozvíte několik tipů, triků jako inspiraci do budoucna v kontextu neformálního vzdělávání.

Laboratoř neformálního vzdělávání

Mini-konference, na které 1x – 2x do roka a hojně na ní experimentujeme, zkoušíme, objevujeme, improvizujeme a občas i žonglujeme.

V naší Laboratoři sice chybí testovací baňky, pipety i výbušné chemikálie, místo toho ale účastníkům nabízíme inspiraci, motivaci a inovaci v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže. Konference je určená všem, kteří pracují s mladými lidmi. Seznámíte se během ní se zajímavými novinkami i lidmi, připravujeme vždy praktické workshopy o inovativních metodách a přístupech.

NEsnídaně

Pracujete ve vzdělávání a rádi sdílíte zkušenosti a inspiraci?

Pravidelné networkingové snídaně o neformálním vzdělávání. Je v nich prostor pro sdílení slastí, strastí, novinek i inspirace. Ranní krátký svižný formát, společně posnídat a běžet si po svých.

NEčaje

čaj o páté s neformálním vzděláváním

Krátkoformátové workshopy přináší  ochutnávky konkrétních aktivit (většinou) z oblasti neformálního vzdělávání, případně z oborů či přístupů, v kterých lze při práci s mládeži čerpat.

Zavádění systematického vyhodnocování kvality v organizaci

Dumáte nad tím, jak efektivně vyhodnocovat kvalitu vašich aktivit?

Zabýváme se tím, jak v organizacích měřit kvalitu a dopad aktivit. Přinesli jsme do ČR, otestovali a adaptovali švédský model vyhodnocování, který je založen na tom, že sama organizace si definuje vlastní indikátory kvality a tvoří k nim adekvátní nástroje sběru dat. Inspirovat se může i našimi příklady dobré praxe. Rádi předáme naše know-how a provedeme vaši organizaci procesem nastavení systému vyhodnocování, aby vám to fungovalo.

Strategické plánování a jednání

Definujete strategii organizace na další léta a pomohla by vám kreativní facilitace tohoto procesu?

Máme zkušenosti s vedením aktivit zaměřených na definování vize, mise či hodnot organizace, ale i na strategické cíle a kroky k jejich implementaci. Umíme využít i kreativnější metody, než čistou práci ve skupinách a s flipcharty. 🙂 Záleží jen na tom, co vám sedí.

Konzultace, koučink a mentoring

Potřebujete konzultovat své kroky, hledáte radu odborníků či pomoc v dosažení svých cílů?

Můžeme vám pomoci konzultacemi, koučinkem či mentoringem s konkrétními procesy (příprava aktivit či pracovních setkání, metodologie, vzdělávání) a dokumenty (dotazníky, podklady, zprávami či publikacemi). Umíme podpořit například i se situační analýzou či nastavením systematického vyhodnocování kvality aktivit.

Vzdělávací strategie a politika mládeže

Plánujete tvorbu vzdělávací strategie a politiky mládeže sektoru, města, regionu či Vaší instituce?

Jsme zvyklí připravovat a realizovat různé strategie a jsme připraveni Vás odporně podpořit při tvorbě vzdělávací strategie sektoru, města, regionu či vaší instituce. Naši členové se podíleli na tvorbě národních i evropských strategických dokumentů. Vývoj v oblasti práce s mládeží neustále sledujeme a jsme připraveni Vás ve strategickém plánování podpořit obsahově i procesně – tak, jak sami potřebujete.

Téma: Neformální vzdělávání

Jak využít metodiku neformálního vzdělávání ve vaší práci?

Neformální vzdělávání je často vnímáno jako to, co se děje ve volném čase a mimo školu. Mnoho principů a aktivit je však snadno využitelných ve škole, v sociální službě pro děti a mládež nebo při komunitních aktivitách. Projdeme základy a principy metodiky, jak s ní pracovat v praxi a mnoho dalších témat.

Téma: Práce se skupinou a jednotlivci

Jak podporovat skupinu tak, aby se účastníci a účastnice zapojili, cítili se v bezpečí a rozvíjeli se společně?

Každá skupina je jiná, přináší různé zkušenosti a má odlišná očekávání. Procesy ve skupině ale můžeme snadno podpořit tak, aby si jednotlivci odnesli z aktivit maximum.

Téma: Projektový a organizační rozvoj

Jak plánovat aktivity i rozvoj celé organizace? Jak poznat, zda se ubíráme správným směrem a čím tento proces ještě posílit?

Projektové myšlení i systematické hodnocení pomůže zefektivnit fungování organizací. Můžeme se ale také věnovat tématům, jako jsou hodnoty, kvalita, potřeby a mnoho dalšího.

Téma: Propojování neformálního a formálního vzdělávání

Čím se obě důležité složky vzdělávání mohou vzájemně obohatit?

Podporuejme, aby z řady příkladů dobré praxe, kterých je ve skutečnosti řada, dokázaly organizace čerpat inspiraci a podporovaly celoživotní vzdělávání každého, kdo se má zájem učit ve škole i mimo ni.