Co nabízíme?
Naučte se s námi pracovat novými metodami ve vzdělávání mladých lidí, nebo se ponořte do hloubky práce s kompetencemi. Připravíme vám i vzdělávání na míru či pomůžeme s nastavením hodnocení kvality aktivit.
Naučte se s námi pracovat novými metodami ve vzdělávání mladých lidí, nebo se ponořte do hloubky práce s kompetencemi. Připravíme vám i vzdělávání na míru či pomůžeme s nastavením hodnocení kvality aktivit.
Podíváme se na procesy učení, které fungují obecně u lidského druhu, a současně i na charakteristiky, které jsou individualizované. Jaké zákonitosti proces učení má? A jak ho můžeme vědomě podporovat ve vzdělávání? Jednodenní akreditované školení pomůže se vzdělávacím procesem ve vzdělávání i aktivitách mimo školu.
Zjistěte víc o tom, jak Photovoice – původně kvalitativní výzkumnou metodou z 90. let – efektivně využívat v kontextu vaší pedagogické práce s dětmi a mládeží. Svým jednoduchým zadáním umožňuje zapojení téměř kohokoliv. S chytrými telefony, rozvojem využití internetu a chytrých sítí dostala metoda Photovoice zcela nový rozměr. Zapojte inovace do vaší práce, inspirujte se a využívejte možnosti moderní doby.
Sbíráme do šuplíku tipy a triky, jak v online světě fungovat interaktivně, aby to bavilo vedoucí i účastníky. O to nejlepší z naší facilitační a vzdělávací online praxe se s vámi na workshopu podělíme.
„Život jsou otázky, ne odpovědi.“ říká Ray Bradbury. Univerzální recept na spokojený život neexistuje, ale vědět o otázkách víc a umět s nimi cíleně pracovat může pomoci. A to jak v osobním životě, tak ve vzdělávání.
Udržitelnost v práci s mládeží. Pojďme společně otevřít několik možných úhlů pohledu, probrat praktickou stránku věci a postup při přípravě a realizaci aktivit a to nejdůležitější, nahlédnout na metodologickou část práce s udržitelností.
Zelená je nová černá. Vašim akcím bude slušet a stejně jako malé černé bude brzy tento přístup nepostradatelný.
Jak řídit vzdělávání svoje, anebo někoho jiného? Způsobů je mnoho. Samotný řidičák za dvě hodiny nezískáte, stihnete se ale seznámit se základními principy, některé z nich si vyzkoušíte a dostanete navigaci, díky které si můžete zadat správný směr.
Dozvíte se, co to vlastně ty všemocné kompetence jsou, jak s nimi pracovat a proč je důležité jim rozumět.
Co jste se vždy přáli naučit? Cizí jazyk? Programování? A co takhle naučit se, jak se učit? Díky tomu se pak naučíte efektivně kde co. “Jak se učit” se většina z nás ve škole neučila, ale od nás se dozvíte několik tipů, triků jako inspiraci do budoucna v kontextu neformálního vzdělávání.
V naší Laboratoři sice chybí testovací baňky, pipety i výbušné chemikálie, místo toho ale účastníkům nabízíme inspiraci, motivaci a inovaci v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže. Konference je určená všem, kteří pracují s mladými lidmi. Seznámíte se během ní se zajímavými novinkami i lidmi, připravujeme vždy praktické workshopy o inovativních metodách a přístupech.
Koučink je velmi efektivní a moderní metoda k (sebe)rozvoji člověka. Podporuje cestu ke změně, pomáhá v orientaci v problémových situacích, v hledání vhodných řešení a v dosahování krátkodobých i dlouhodobých cílů, ať už v osobním či profesním životě. Účastníci se na kurzu dozvědí, jak vypadá koučink, jaké nástroje a techniky využívá a procvičí, jak je mohou používat ve své práci.
Pravidelné networkingové snídaně o neformálním vzdělávání. Je v nich prostor pro sdílení slastí, strastí, novinek i inspirace. Ranní krátký svižný formát, společně posnídat a běžet si po svých.
Krátkoformátové workshopy přináší ochutnávky konkrétních aktivit (většinou) z oblasti neformálního vzdělávání, případně z oborů či přístupů, v kterých lze při práci s mládeži čerpat.
Zabýváme se tím, jak v organizacích měřit kvalitu a dopad aktivit. Přinesli jsme do ČR, otestovali a adaptovali švédský model vyhodnocování, který je založen na tom, že sama organizace si definuje vlastní indikátory kvality a tvoří k nim adekvátní nástroje sběru dat. Inspirovat se může i našimi příklady dobré praxe. Rádi předáme naše know-how a provedeme vaši organizaci procesem nastavení systému vyhodnocování, aby vám to fungovalo.
Máme zkušenosti s vedením aktivit zaměřených na definování vize, mise či hodnot organizace, ale i na strategické cíle a kroky k jejich implementaci. Umíme využít i kreativnější metody, než čistou práci ve skupinách a s flipcharty. 🙂 Záleží jen na tom, co vám sedí.
Můžeme vám pomoci konzultacemi, koučinkem či mentoringem s konkrétními procesy (příprava aktivit či pracovních setkání, metodologie, vzdělávání) a dokumenty (dotazníky, podklady, zprávami či publikacemi). Umíme podpořit například i se situační analýzou či nastavením systematického vyhodnocování kvality aktivit.
Jsme zvyklí připravovat a realizovat různé strategie a jsme připraveni Vás odporně podpořit při tvorbě vzdělávací strategie sektoru, města, regionu či vaší instituce. Naši členové se podíleli na tvorbě národních i evropských strategických dokumentů. Vývoj v oblasti práce s mládeží neustále sledujeme a jsme připraveni Vás ve strategickém plánování podpořit obsahově i procesně – tak, jak sami potřebujete.
Neformální vzdělávání je často vnímáno jako to, co se děje ve volném čase a mimo školu. Mnoho principů a aktivit je však snadno využitelných ve škole, v sociální službě pro děti a mládež nebo při komunitních aktivitách. Projdeme základy a principy metodiky, jak s ní pracovat v praxi a mnoho dalších témat.
Každá skupina je jiná, přináší různé zkušenosti a má odlišná očekávání. Procesy ve skupině ale můžeme snadno podpořit tak, aby si jednotlivci odnesli z aktivit maximum.
Projektové myšlení i systematické hodnocení pomůže zefektivnit fungování organizací. Můžeme se ale také věnovat tématům, jako jsou hodnoty, kvalita, potřeby a mnoho dalšího.
Podporuejme, aby z řady příkladů dobré praxe, kterých je ve skutečnosti řada, dokázaly organizace čerpat inspiraci a podporovaly celoživotní vzdělávání každého, kdo se má zájem učit ve škole i mimo ni.