Nabízíme: na míru

Vzdělávací strategie a politika mládeže

Plánujete tvorbu vzdělávací strategie a politiky mládeže sektoru, města, regionu či Vaší instituce?

Jsme zvyklí připravovat a realizovat různé strategie a jsme připraveni Vás odporně podpořit při tvorbě vzdělávací strategie sektoru, města, regionu či vaší instituce. Naši členové se podíleli na tvorbě národních i evropských strategických dokumentů. Vývoj v oblasti práce s mládeží neustále sledujeme a jsme připraveni Vás ve strategickém plánování podpořit obsahově i procesně – tak, jak sami potřebujete.

Zavádění systematického vyhodnocování kvality v organizaci

Dumáte nad tím, jak efektivně vyhodnocovat kvalitu vašich aktivit?

Zabýváme se tím, jak v organizacích měřit kvalitu a dopad aktivit. Přinesli jsme do ČR, otestovali a adaptovali švédský model vyhodnocování, který je založen na tom, že sama organizace si definuje vlastní indikátory kvality a tvoří k nim adekvátní nástroje sběru dat. Inspirovat se může i našimi příklady dobré praxe. Rádi předáme naše know-how a provedeme vaši organizaci procesem nastavení systému vyhodnocování, aby vám to fungovalo.

Strategické plánování a jednání

Definujete strategii organizace na další léta a pomohla by vám kreativní facilitace tohoto procesu?

Máme zkušenosti s vedením aktivit zaměřených na definování vize, mise či hodnot organizace, ale i na strategické cíle a kroky k jejich implementaci. Umíme využít i kreativnější metody, než čistou práci ve skupinách a s flipcharty. 🙂 Záleží jen na tom, co vám sedí.

Konzultace, koučink a mentoring

Potřebujete konzultovat své kroky, hledáte radu odborníků či pomoc v dosažení svých cílů?

Můžeme vám pomoci konzultacemi, koučinkem či mentoringem s konkrétními procesy (příprava aktivit či pracovních setkání, metodologie, vzdělávání) a dokumenty (dotazníky, podklady, zprávami či publikacemi). Umíme podpořit například i se situační analýzou či nastavením systematického vyhodnocování kvality aktivit.

Téma: Propojování neformálního a formálního vzdělávání

Čím se obě důležité složky vzdělávání mohou vzájemně obohatit?

Podporuejme, aby z řady příkladů dobré praxe, kterých je ve skutečnosti řada, dokázaly organizace čerpat inspiraci a podporovaly celoživotní vzdělávání každého, kdo se má zájem učit ve škole i mimo ni.

Téma: Projektový a organizační rozvoj

Jak plánovat aktivity i rozvoj celé organizace? Jak poznat, zda se ubíráme správným směrem a čím tento proces ještě posílit?

Projektové myšlení i systematické hodnocení pomůže zefektivnit fungování organizací. Můžeme se ale také věnovat tématům, jako jsou hodnoty, kvalita, potřeby a mnoho dalšího.

Téma: Práce se skupinou a jednotlivci

Jak podporovat skupinu tak, aby se účastníci a účastnice zapojili, cítili se v bezpečí a rozvíjeli se společně?

Každá skupina je jiná, přináší různé zkušenosti a má odlišná očekávání. Procesy ve skupině ale můžeme snadno podpořit tak, aby si jednotlivci odnesli z aktivit maximum.

Téma: Neformální vzdělávání

Jak využít metodiku neformálního vzdělávání ve vaší práci?

Neformální vzdělávání je často vnímáno jako to, co se děje ve volném čase a mimo školu. Mnoho principů a aktivit je však snadno využitelných ve škole, v sociální službě pro děti a mládež nebo při komunitních aktivitách. Projdeme základy a principy metodiky, jak s ní pracovat v praxi a mnoho dalších témat.