Situační analýza jako základ úspěchu – workshop 12. ledna

publikováno 5. 1. 2023

Víte, co je základem úspěchu nejen vzdělávací aktivity, ale i vzdělávací akce? Situační analýza neboli “situačka”. Chytrý nástroj, který slouží k mapování reality, aby nás okolnosti nezaskočily až v momentě, kdy už je na jejich řešení pozdě. Ze všeho nejdřív totiž potřebujeme rozumět tomu, kdo jsou lidé, které zveme, co je pro ně důležité, co už vědí a jaké mají možnosti. Dobré je mít přehled i o tom, co se ve stejnou dobu děje v našem okolí. Teprve pak nastává ideální čas začít akci plánovat. Zkrátka, dobře udělaná “situačka”, vám ušetří nejen čas a peníze, ale i nervy. Jak si udržet balanc vás naučí Lektorka Monika Novosadová. 

“Příklad z praxe. Je den před konferencí a všechno máte připraveno. Na akci se vám i navzdory velkému zájmu závazně přihlásí místo padesáti lidí jen deset. Nebo na workshop se vám sice přihlásí ideální počet lidí, ale pět z nich účast zruší den před akcí a zbylí účastníci si kurz představovali trochu jinak. Co se stalo? Můžu to příště nastavit lépe? Některým okolnostem se sice úplně předejít nedá, jiné ale ovlivnit můžeme, jen o nich potřebujeme dopředu vědět. Ideálně ještě předtím než začneme řešit datum, program, lektory, prostory nebo jídlo. “Situačka” je spolehlivý parťák, proto je dobré ji umět”, vysvětluje lektorka Monika Novosádová.

12. ledna v Paláci YMCA v Praze 9:00 – 12:00

Obsah workshopu

  • Řekneme si, co je situační analýza a v čem je užitečná.
  • Podíváme se na to, jak souvisí situační analýza s realizací projektů a aktivit.
  • Probereme, na co se při situační analýze potřebujeme soustředit více a na co méně. 
  • V rámci rozhovorů budeme zkoumat, co nám otázky přinášejí.
  • Zamyslíme se nad tím, jak prvky situační analýzy vnést do své práce. 

Cena za workshop je 500 Kč, platí se na místě v hotovosti.

Chcete se zúčastnit? Potvrďte nám svoji účast na emailu info@anev.cz.

 

O lektorce Monice Novosadové

Práci s mládeží a vzdělávání se věnuje od roku 1997. Ráda kombinuje různé přístupy, od sociální práce přes koučink a psychoterapii až k neformálnímu vzdělávání. Provádí organizace i týmy vzdělávacími, rozvojovými i strategickými procesy. Kromě práce s mládeží se dlouhodobě věnuje i rozvoji komunit. Má výcvik v tanečně-pohybové psychoterapii. V současnosti studuje supervizi v sociálních a zdravotnických zařízeních na FHS UK v Praze. Je členkou Asociace neformálního vzdělávání a spoluautorkou několika publikací, např. Slabikáře neformálního vzdělávání. Více o lektorce najdete na jejím LinkedInu.